eit.ro
  Home | Aboneaza-te la newsletter | Arhiva Newsletter   
   DESPRE MASINI SI SUFLETUL LOR
S40 S60 S80 V50 V70 XC70 XC90
Nr. 3 / 09 November 2005   

EDITORIAL
Noul Volvo C70 la SIAB

Salonul International Auto Bucuresti este practic  a doua manifestare expozitionala din lume la care noul model Volvo este expus. La lansarea oficiala de la SIAB au participat atat personalitati ale vietii publice romanesti, cat si oficiali ai Volvo Car Corporation aflati in premiera in Romania. Este vorba de domnii Richard Schneiders, vicepresedintele Volvo Car, Markus Mastac, directorul de marketing pentru Europa Centrala si de Est a companiei suedeze, si Loic Claude, director de dezvolatare pentru Europa Centrala si de Est la Volvo Car Corporation.
 


„Fara indoiala ca Volvo C70 este una dintre vedetele SIAB din acest an. Faptul ca noul model este adus in Romania la doua saptamani de la prezentarea sa in premiera mondiala arata importanta pe care Volvo o acorda pietei romanesti, una cu cele mai spectaculoase dinamici din lume”, a declarat doamna Lavinia Huidan, presedintele EIT Forum Auto, importatorul autoturismelor Volvo pentru piata romanesca.

„Am tinut sa prezentam pietei romanesti noul Volvo C70 aproape in premiera mondiala, iar acest lucru spune multe despre importanta acestei piete pentru compania Volvo Cars”, a explicat domnul Richard Schneiders.

 La show-ul de prezentare al noului model Volvo au participat si vedete de prima mana din mass media romaneasca precum Lucian Mandruta, Andreea Esca sau Roxana Ciuhulescu.
 

O decapotabila de exceptie


Noul Volvo C70 a fost proiectat pentru a fi unul dintre cele mai sigure decapotabile de pe piata. Noul C70 in globeaza un sistem ce ofera solutii de siguranta independente care contribuie la siguranta soferului. Toate aceste optiuni de siguranta vin in dotarea standard. In caz de accident, sistemul de protectie se alerteaza intuind posibila deformare a masinii. Pe baza acestor date, sistemul de air-bag-uri este activat potrivind marimea acestora. Noul Volvo C70 este dotat cu o gama de solutii de siguranta unice in lume.

In 1996, cand primul C70 a iesit pe piata, tinta celor de la Volvo a fost ca acest automobil sa fie printre cele mai sigure din lume. Odata cu cea de-a doua generatie C70, Volvo a decis sa pastreze importanta acordata sigurantei.

”A fost intr-adevar o mare provocare pentru noi, de aceea astazi stim ce insamna siguranta unei masini de top. Acum stim mai multe despre scenariul unui accident intr-o masina decapotabila si despre solutiile care trebuie luate. Nu vorbim aici numai despre siguranta protectiva. Este la fel de important sa prevenim accidentele. Cu totii stim ca sofatul intr-o decapotabila devine mult mai inflacarat”, spune Ingrid Skogsmo, director la Centrul de Siguranta Volvo.
 
Interactiunea dintre airbagurile unice de tip cortina, montate in usi, si sistemul de pretensionare cu care sunt echipate toate locurile. Un element important al protectiei la impactul lateral si rasturnare este perdeaua gonflabila IC. La noul model Volvo C70, acesteia i-a fost conferita o conceptie unica.
 
„Intrucat nu exista elemente de acoperis de care sa se ataseze perdeaua, aceasta este montata in usa,” explica Ingrid Skogsmo. „Cand este activata, aceasta este impinsa in sus.”
Perdeaua are o constructie foarte rigida, cu siruri duble de benzi usor decalate unele fata de altele. Acestea mentin perdeaua in pozitie verticala, asigurand o protectie eficienta a capului chiar si atunci cand geamul este deschis. De asemenea, perdeaua se dezumfla lent, pentru a conferi siguranta in cazul in care masina se rastoarna. Aceasta este o solutie unica in industria constructiilor de automobile.  


Pe langa perdeaua gonflabila, pasagerii din fata dispun de airbaguri laterale cu dimensiunile adaptate pentru a acoperi zona pieptului si a soldului.  
Perdeaua gonflabila interactioneaza cu sistemul de pretensionare a centurilor de siguranta pentru a asigura protectia maxima a pasagerilor din fata in caz de impact lateral sau rasturnare. 


O dubla rigiditate de torsiune

„Noul Volvo C70 reprezinta placerea in a conduce o masina decapotabila. Daca placerea de a conduce se potriveste perfect cu siguranta in condus acest lucru inseamna ca acest decapotabil este usor de controlat chiar si in situatii neasteptate”, a explicat Ingrid Skogsmo

Noul C70 are o rigiditate la torsiune de doua ori mai mare decat predecesorul acesteia, datorita undei structuri noi. Rigiditatea de torsiune contribuie la stabilitatea si predictibilitatea masinii. Mai mult, designul sasiului are un efect pozitiv asupra stabilitatii masinii in mers. Suspensiile posterioare ofera un anumit grad anti derapare. DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) reprezinta o obtiune standard si se sesizeaza in caz ca masina derapeaza.
Franele cu ABES sunt eficiente, incorporate cu un sistem electronic pe rotile din spate si EBA (Emergency Brake Assistance) automatizat.


BLIS – Blind Spot Information System

Noul Volvo C70 poate fi echipat cu BLIS – Blind Spot Information System. BLIS imbunatateste pornirea, folosind o camera pe fiecare oglinda laterala pentru a monitoriza spatiul din spatele masinii.

Cand un alt autovehicul intra in zona monitorizata, se aprinde o lumina pe oglinda laterala. Soferul primeste o atentionare clara asupra faptului ca un alt autovehicul se afla in imediata apropiere. Sistemul reactioneaza la vehiculele din spate dar si la cele din fata.
In asemenea situatii, informatia ii ofera soferului posibilitatea de a lua cea mai buna decizie. Ambele parti ale autoturismului sunt monitorizate la fel.

IDIS – Intelligent Driver Information System



Intelligent Driver Information System – IDIS a Fost introdus de Vovo in 2003. IDIS monitorizeaza neincetat anumite functii inauntrul masinii. De exemplu: miscarile volanului, pozitia pedalei de acceleratie. Aceste informatii sunt procesate, returnand nivelul de activitate si informatii care sunt absolut necesare pastrarii sigurantei. De exemplu: un apel primit sau citirea unui mesaj. Toate acestea sunt puse in asteptare pana ce functiile masinii ating din nou nivelul de siguranta. IDIS determina activatea sistemului de siguranta in situatia in care soferul vorbeste prea mult la celular sau daca acesta franeaza.



IDIS este o optiune standard pentru Volvo C70, chiar daca masina nu este echipata cu un telefon mobil. In viitor, IDIS va detine mai multe informatii despre factorii decizionali din interiorul masinii. Tinta noastra pentru viitor este de a reduce stresul soferului.

Progresul in siguranta cu ajutorul unei acoperis adecvat

Noul Volvo C70 are o parte superioara alcatuita din trei piese. Formatul acestui acoperis ii ofera soferului 2 beneficii. Primul dintre consta in ridicarea primei piese oferindu-i aceiasi siguranta, iar al doilea beneficiu reprezinta retractarea totala a partii superioare.


O masura de siguranta in noul Volvo C70 o represinta posibilitatea de a depozita bunurile personale. Cele mai multe spatii de depozitare sunt conectate la sistemul cental de inchidere, ele putand fi inchise cu ajutorul telecomenzii. Mai exista un sistem in plus numit Private Locking care ofera posibilitatea inchiderii cu ajutorul cheii. Private Locking este foarte importanta mai ales in cazul unei decapotabile.

„Pentru ca stiam ca noul C70 nu are o parte superioara fixa, trebuia sa gasim solutii pentru a confrunta impacturile exterioare. Acest acoperis face fata impacturilor frontale, laterale, din spate si chiar in caz de rostogolire”, spune Ingrid.

Intr-un model sedan, impactul de coliziune este lansat in directii diferite, incluzand partea superioara. In mod natural acest lucru nu poate fi posibil intr-un decapotabil. Impactul trebuie impastiat in structura masinii. De aceea, un sistem de intarire protejeaza compartimentul in care se afla pasagerul, mentinandu-l intact.

Structura fruntala este alcatuita din mai multe parti, fiecare avand o sarcina de indeplinit in cazul unui sir de deformari. Lipsa unui acoperis fix aduce sarcini in plus pentru portiere, acestea fiind intarite. La un impact lateral acestea absorb fortele de coliziune. De asemenea, usile sunt proiectate sa ramana inchise in caz de coliziune.

Impactul dorsal

Structura masinii impreuna cu sistemul de control la deformari protejeaza pana si la un impact dorsal. Daca partea superioar este retractata in tipmul impactului dorsal, cele trei piese absorb fortele de coliziune. Mai mult arcurile ROPS sunt activate la un eventual impact dorsal. Sistemul care previne vatamarea gatului, WHIPS (Whiplash Protection System) este unul dintre cele mai eficiente de pe piata si reprezinta, de asemenea,o dotare standard la noul Volvo C70


« inapoi
Forum Auto Showroom
Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 165-169, sector 1, Bucuresti
Telefon: 021-319.06.42, Fax: 021-319.06.45
office@eit.ro
www.volvocars.ro